Nästan inflyttningsklart

Nu är vi nästan helt klara med hönsdelen i nya hönshuset, såpass klara att kycklingarna skulle kunna flytta in. Dock har vi inte börjat på hönsgården än och det är egentligen ingen idé att flytta dem förrän den är klar. 
Men så skön känsla när man börjar kunna bocka av saker som är helt klara. 
 
Från detta innan helgen...
 
Till detta nu. Plus foder runt fönstren men det fick jag visst ingen bild på. Spana in den snygga trappan ut till hönsgården som vi fick hjälp att bygga. 
 
De lite äldre kycklingarna fick testa på livet i det fria för första gången nu i helgen. Och som de älskade det! De har undersökt varenda vrå i trädgården (inom lagom avstånd från buren+pannrummet såklart). En annan sak de älskar är majs, de är fullkomligt tokiga i det. Så fort man kommer så kommer de kutandes och vill ha! Vissa är lite mer blyga medan andra hoppar upp i knäet för att komma åt... 
 
 
Jag har äntligen kunnat vara lite mer produktiv än tidigare. Kan fortfarande inte böja mig framåt så bra, lyfta tyngre saker eller sitta ned längre stunder, men börjar bli skapligt rörlig ändå. Bara det här att kunna kliva upp för en trappa/stege samt huka sig gör att man kan göra betydligt mer, och slippa känna sig som en stor belastning. Längtar så tills jag kan sitta på hästen igen, nu är det tre veckor sedan jag red sist. Tur jag har hjälp av både snäll stallägare och stallkompis som gärna hjälper till att motionera honom åt mig. Annars hade han fått springa runt på lina varje dag och det är ingen höjdare. Har försökt variera mellan banan och gräsfältet så det inte blir alltför tråkigt. Visste ni förresten att man kan trava och beta gräs samtidigt? Inga problem hälsar Spirith! 
 

Kommentera inlägget här :