Gott nytt år!

God fortsättning och gott nytt år! Hoppas ni haft ett bra firande. Vi var hemma i Lidköping över jul, först träffade vi syskonbarnen på torsdagen och hade lite julklappsutdelning med dem innan de åkte vidare till sin mamma för att fira jul. Brorsan hade lämnat av dem hos mamma och pappa när han åkte till jobbet på morgonen. När vi sedan kom på eftermiddagen så var vi väldigt efterlängtade. Eller ja, den fyrbenta av oss i alla fall, vi andra två var inte lika viktiga. På julafton var det "bara" vår familj, vilket ändå blir 10 stycken, och sedan kom farmor också på juldagen. Mycket folk med andra ord, vi som knappt träffat en kotte den senaste tiden. Lyckades som vanligt inte ta några bilder förutom en film på när Leyton öppnade sitt paket. Han var lite orolig att barnen skulle ta hans present så det var bäst att gå iväg med det...
 
 
Nyår blev istället väldigt lugnt. Planen var att vi skulle träffat Björns föräldrar på dagen, men eftersom de inte var riktigt krya så stannade vi hemma. Lagade god mat, drack bubbel och gick och la oss innan tolvslaget. Japp, pensionärsvarning på oss! Fast vi vaknade faktiskt när de började skjuta raketer, så vi kan nästan säga att vi firade in det nya året :)
 
Jag fortsätter att ta det väldigt lugnt med ridningen. Har börjat trava och galoppera lite, max fem minuter totalt än så länge, utöver mina 15 minuters skritt och det har faktiskt fungerat bra. Vi har ganska många diskussioner om gångartsval dock, Spirith håller inte riktigt med mig när jag tycker att vi ska skritta... Tur jag har Linda som kan motionera honom lite mer så han får springa av sig ibland i alla fall.
 
Det går framåt på byggfronten också. Vi håller på och förbereder för att sätta innertak, ångbromsen är uppe och vi har kommit halvvägs med glespanelen. Jag beställde skivorna till innertaket i början av december och fick informationen att de skulle skickas i mellandagarna. Har dock inte hört något än så börjar bli lite orolig att de inte hinner komma den här veckan. Hade varit skönt att få upp allt nu när vi är lediga. Eller ja, jag är ledig hela den här veckan, Björn ska ju faktiskt jobba måndag till onsdag.
 
 
 
Man tager vad man haver när man är prinsen på ärten...
 

Kommentera inlägget här :