Lite framsteg

Tiden går fort när man har roligt... Sist jag skrev här hade jag precis lämnat in för provtryck, nu är avhandlingen färdigtryckt, uppspikad och jag har börjat förbereda mig inför försvaret. 2,5 veckor kvar, ska bli så skönt när det är över. Som jag skrivit tidigare så har stallet fått stå lite åt sidan för tillfället. Även om disputationen är den största anledningen så är det också på grund av den sena våren. Vi har mest väntat på att det ska bli lite varmare så vi kan måla och fixa. Nu äntligen verkar det bli lite bättre temperaturer och vi har faktiskt hunnit att putsa väggen inne i sadelkammaren den här helgen. Det är första gången vi testade att putsa och ja, det var lika svårt som jag hade föreställt mig. Tur vi inte fick för oss att göra hela stallet själva... 
 
Spikning i onsdags. Världens konstigaste ceremoni. Man spikar upp sin avhandling, står där och ser lite obekväm ut, och sedan går tillbaks och äter tårta
 
Klara med putsningen! Tog oss en halv dag att göra 4 kvm...
 
På vår morgontur idag. Japp, det är en stuka han badar i...
 
Jag har även hunnit med en sväng västerut i helgen. Ska få låna en ponny av min moster som föder upp ridponnyer så att jag har sällskap till Spirith sen när jag flyttar hem honom. Så det blev en tur till Dalsland för att hälsa på och se vilken ponny som skulle passa. Det var jättekul att hälsa på och träffa henne och min kusin igen, var flera år sedan sist. 
Passade även på att stanna till hemma i Lidköping och hälsa på yngsta syskonbarnet som var där på besök. En riktigt liten rödtott, precis som sin mamma 😆
 
Sist men inte minst. Fick en för tidig disputationspresent av Kristin och Fredrik i helgen. En skylt till stallet. Snygg va?!
 

Kommentera inlägget här :