Snart tillbaks till vardagen

Och vips så var 2,5 veckors ledighet till ända. Som vanligt har det gått alldeles för fort, men det har ändå varit väldigt skönt att haft lite ordentlig tid att lägga på bygget. Man märker vad lite man hinner när man bara har helgerna att fixa på, och då kanske man vill hinna göra något annat än att bygga på stall dessutom.
 
Som jag misstänkte så fick vi aldrig något innertak levererat under ledigheten, DHL var visst överbelastade under julen. Jag har blivit lovad att det ska komma nu i veckan, så jag hoppas det stämmer. Vi fick planera om, så istället har vi målat och satt upp panel på gavlarna. Vilket ju också behövde göras så ingen större skada skedd. Det mesta är i alla fall förberett för att sätta taket när det väl kommer, det är lite skruvar och tejp kvar bara som jag tänkte fixa i veckan.
 
 
Bjuder på en liten rundvandring på hur det ser ut för tillfället.
 
Vi fick ju dessutom lite ordentligt med snö häromdagen, till djurens (mja, kanske inte katterna och hönsens) stora förtjusning. Så utöver att bygga har vi ägnat oss åt snögalopp och skidåkning. Inte fy skam måste jag säga :)
 
 
 

Kommentera inlägget här :