Semesterbesök och inflytt!

Vi har fått finbesök av Kristin och Alfred hela den här veckan. De kom ned med tåget i torsdags och stannar till nu på söndag. Vad bättre att göra när man har sin lillasyster här än att utnyttja hennes expertis 😉 Så vi passade på att ha öppet hus där vi bjöd på tårta, följt av en liten grillfest för att fira att stallet äntligen var klart. Jättetrevligt och roligt att folk ville komma och se slutresultatet. Lite ovant att ha så mycket folk hemma dock, det var många år sedan sist. Dagen efter gick sedan flyttlasset för hästarna. Kan säga att det var en overklig känsla när de stod där i sina boxar. Har fortfarande svårt att greppa att det är på riktigt, att stallet helt plötsligt gått från att vara ett byggprojekt till att faktiskt vara ett riktigt stall. 
 
Titta, en häst i mitt stall! 
 
Testade på uppbindningen också, funkade bra 😁
 
 
På morgonen efter första natten. Tror Spirith tyckte det var skönt att få sova inne. De har ju inte haft tillgång till stall på två månader. Även om de inte sover inne i vanliga fall på sommaren så brukar de alltid få komma in och vila upp sig några timmar. Just på sommaren är det extra uppskattat att få komma undan sol och insekter en stund. 
 
Jag har haft en hel del av mina grejer uppe på skullen hos Linda, och insåg när vi packade att jag visst hade lite mer grejer än vad jag kom ihåg. Jag lyckades fylla upp sadelkammaren ganska bra med bara Spiriths grejor... Varför man t.ex. behöver fem vintertäcken förstår jag egentligen inte, men det har väl blivit att man samlat på sig genom åren...
 

Kommentarer :

#1: Kristina

Tack för vi fick komma! Så kul att se det färdiga resultatet!🐎🐎

skriven

Kommentera inlägget här :