Välbehövlig tvätt

Äntligen fick jag tummen ur och tvättade hästtrasporten. Den har stått och retat mig hela sommaren, men ville inte köra högtryckstvätten när det var så torrt ute. Det räckte att jag tömde brunnen en gång... Sedan har tiden gått och jag hade kanske lite råkat glömma av det... Men nu blev det gjort till slut. Gick all-in med algtvätt på taket och totalrengöring med högtrycken både invändigt och utvändigt. Så nu skiner den så fint :) Fram till första gången jag kör hästen igen...
 
Spana in sparrisskogen vi har nu! Nästa sommar är första gången vi kan skörda lite försiktigt, året därefter kan vi börja ordentligt. Vi kommer bli trötta på sparris... Typ 50 plantor (10 nya kom ned i helgen) totalt och varje planta ger ju ett antal sparrisar. Det lär vi bli självförsörjande på i alla fall ;)
 

Kommentera inlägget här :