Tävling och besök

En ordentlig bonnabränna senare och vårtävlingarna är avklarade. Vi hade inga större incidenter, det enda var att ovanligt många hoppade fel hinder i terrängen. Jag tror vi haft en eller två totalt på alla tidigare år jag varit med, nu var det minst fyra som jag hörde. Dessutom var det en stackars tjej vars häst hoppade ut från banan i slutet av dressyrprogrammet. Snacka om surt att ha åkt långt för att bli utesluten redan där. Hon fick dock starta hoppningen och terrängen utom tävlan.
 
För min del så var det inga såpass stora missar i alla fall. Tyvärr var jag lite väl mycket tidsoptimist på morgonen så jag hann inte rida fram mer än 15 minuter. På den tiden hinner Spirith inte komma igång med sin kropp och jag får inte upp och ihop honom som jag ska. Vi gjorde ett program utan några missar, men det blev inga höga poäng ändå. Jag får skylla mig själv helt och hållet, hästen gjorde vad han kunde under de förutsättningarna han fick.
I hoppningen gick det däremot jättebra, vi kom lite tight in på första hindret men hoppade resten av banan perfekt. Det hade kunnat gå illa dock då en mor och dotter gick banan samtidigt som jag hoppade. Mamman hade inte koll på vart jag red så hon var mitt framför hindret när jag red mot det. Fick skrika på henne att akta sig. Tydligen hade de gått banan igen senare och varit i vägen för ytterligare en ryttare... Noll fel på hinder och vi klättrade upp i resultatlistan ganska bra då det var många som hade problem inne på hoppbanan.
 
I terrängen gick han som en klocka och vi prickade optimaltiden på sekunden! Hamnade strax utanför placering, vilket jag är jättenöjd med :)
Samtidigt som jag var på tävlingen fick vi (eller ja, mest Leyton och Björn då) besök av Leytons förra ägare. Det var ett kärt återseende med en väldigt glad hund (jag fick se film på återföreningen). De åkte och badade och kom sedan och hängde på terrängbanan och hejade på när vi red terrängen. Tror att både hund och människor hade det ganska trevligt :)
 

Kommentera inlägget här :