Gott och blandat som vanligt

Hej fredag, vad du kom snabbt!
Veckan har till största del ägnats åt mikroskopikurs, plus att jag har försökt hinna lite annat också, så det har gått i ett jehu (som alltid). Vi hann med lite trädgårdsjobb i helgen i alla fall, så nu är schersminbuskarna beskurna. De vid gärdesgården har hängt ned så man inte kommit åt att klippa gräset under, men nu borde det gå bättre. Får hoppas att spöket inte blir arg på oss (vi har ju faktiskt enligt utsago ett eget spöke här på gården, som inte tillåter att scherminbusken sågas ned), men vi har ju inte tagit bort den helt i alla fall.
 
Vi hade grenar i halva trädgården efteråt 
 
Som vi fick jättebra hjälp (inte) att plocka undan. 
 
Vi upptäckte häromdagen att Leyton inte haft så bra erfarenhet av det här med att klippa klorna. Han sprang och gömde sig under köksbordet och vägrade komma fram när jag plockade fram tången. Så det har vi tränat på i veckan. Nu springer han definitivt inte och gömmer sig i alla fall :)
 
Björn var med och fotade mig och Spirith häromdagen. Tyvärr har jag bilderna på jobbdatorn, men fick över ett till mobilen i alla fall. Tyckte det var lite häftigt. 
 
Så mycket mer kul har inte hänt på den här fronten. Det är som vanligt jobb, häst och hund. Björn skulle säkert kunna skriva en hel uppsats om alla sina tomat- och chiliplantor, men det överlåter jag till honom ;)

Kommentera inlägget här :