Midsommar

Hej i stugan! Hoppas midsommarhelgen varit bra trots regnet. Jag hörde någon som sa att det var ungefär lika varmt som på julafton, vet inte om det stämmer men det kan inte varit långt ifrån.
Vi gjorde inga större eskapader i helgen, firade midsommar hemma hos Linda och Kalle vilket var riktigt trevligt. Annars har vi hållit oss hemma och grejat som vanligt. Nu har det ju börjat växa igen så gräsmattan behövde klippas och ogräset rensas. Björn har slipat på för fullt på möblerna vi fick från grannen så snart har vi utemöbler till trädäcket nere vid växthuset. Och stallet är äntligen klart! Det ser inte mycket ut för världen, men så skönt att ha det :) Planen är att flytta hem hästarna dagen efter tävlingen nästa helg.
 
Jag passade på att rida innan jobbet idag, något min häst inte tyckte var helt nödvändigt. Även Hamdir låg ned när jag kom, men han vågade inte riktigt ligga kvar när jag kom nära så hann inte få med det på bild. Däremot passade han på att ta sig en tupplur i stallet medan jag red. Övrig tid på året så är hästarna inte ett dugg sugna på att komma in, men nu så går det inte ta in den ena utan att den andra är hack i häl. Och oftast kommer de när man ropar (vilket aldrig händer annars om det inte är matdags).
 
Leyton fick följa med ut och rida häromdagen. Björn undrade hur han beter sig när jag galopperar så spelade in en liten filmsnutt. Ursäkta att det skakar en del, det är inte alltid helt lätt att hålla kameran stabil ;)
Men han är riktigt snabb! När jag inte filmade försökte jag öka farten på Spirith för att komma ikapp, men det lyckades vi inte med. Dock var vi inte uppe i maxhastighet, så jag ska inte säga att Sprith är långsammast än ;)
 
Vi passade även på att ta fram alla agilityhinder och träna lite smått på dem. Nu har han verkligen förstått slalomen, han tar alla pinnar även om jag hamnar bakom. Har inte ställt upp dem på helt rak linje än, men vi minskar lite i taget. Tunneln tog inte många försök innan han gjorde den klockrent heller. Nu ska vi bara träna på att kunna ta hindren på båda sidor om matte, för tillfället så är det väldigt konstigt att springa och hoppa på höger sida om mig. Där får man för att man alltid går med hunden på vänster sida.
 
Efter en sådan här helg förstår ni om man är lite trött. Tur man ska på sommarkollo i Ödeshög ett par dagar och vila upp sig :)
 

Kommentera inlägget här :