Kraschade planer

Ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig. Planen var att jag skulle firat in semestern med att åka och tävla fälttävlan i Boxholm. Men nu blir det varken tävling eller semester. Igår när jag kom till stallet så hade Spirith ett sår på hasen och var riktigt svullen. Typiskt en fredagkväll liksom. 
 
Avvaktade då inte såret verkade så djupt men imorse var det mer svullet så jag ringde ut distriktsveterinären. Tur var det då vi blev remmiterade till jouröppna Mälaren Hästklinik i Sigtuna. Det fanns en risk att såret gått in i leden, något som är riktigt farligt. 
Tre timmars bilresa senare kunde röntgen och andra undersökningar slå fast att så inte var fallet men att det var bra att vi kom för det var riktigt när. Nu blir det antibiotika och vila 1-2 veckor.
 
 
Leyton förstod inte att han borde vara glad över att han inte var den som var i centrum för en gångs skull.
 
Och semester blir det som sagt inte heller riktigt än. Vi håller på med ett manus som ska skickas in. Planen var att hinna klart innan semestern, men vi hann inte riktigt. Det är inte mycket kvar innan jag kan submitta, men jag får gå in och jobba ett par dagar nästa vecka. Men hellre det och få in det innan sommaren än att komma tillbaks efter semestern och ha glömt allt vi höll på med. 

Kommentera inlägget här :