Sol, bad och födelsedag

Ojdå, här var det längesedan sist. Och inte kan jag skylla på att vi haft fullt upp heller, för det har vi verkligen inte haft. Dagarna har bestått av sol, bad och gömma sig inne på eftermiddagarna för att det är för varmt ute. Och lite sociala har vi lyckats att vara dessutom. Spiriths sår har läkt ihop helt och hållet så han är igång igen. Till både mattens och hästens stora glädje, att vila en längre tid är inte någon höjdare enligt min häst. Och jag tycker att det är underbart att börja dagen med en ridtur. Leyton har fått följa med när jag rider bort till banan, vilket blir ganska lagom för honom. Tjugo minuter dit, bada i vattenhindret, ligga stilla på banan när jag rider (vilket han gör exemplariskt), bada i vattenhindret och sedan hem. Han fullkomligt ÄLSKAR det. Särskilt när vi galopperar ute på terrängbanan, det är livet!
 
 
Idag har det firats födelsedag tillsammans med Björns familj. Vi åkte bort till museijärnvägen och tog en tur med den. Lagom lång för små barn, Nina hann inte tröttna 😉 Hem för lunch, ponnyridning och sedan bort och bada. Sist men inte minst - lakritstårta! Och nu sitter jag med ett glas vin och tittar på Björn som vattnar odlingarna. En riktigt härlig födelsedag!
 
 
Älskar våra nya utemöbler! Tyvärr är det bara tidigt på morgonen och sent på kvällen man kan utnyttja dem nu, men någon gång lär det väl bli lite svalare. (Och ja, jag har en knäpp sambo).
 
 

Kommentera inlägget här :