Besökhelg nr 2

Den här helgen har vi haft besök av brorsan och hans tjej istället. Dock blev det inte något arbetsläger den här helgen, de fick roa sig på egen hand under lördagen medan jag var iväg på (hör och häpna) dressyrträning! Det var väl bara något år sedan sist. Efter att jag slutade rida för min förra tränare så har jag haft svårt att hitta en ny som inte är alldeles för långt bort. Men nu har klubben dragit igång träningar så det ska jag försöka vara med på. Jag är i alla fall väldigt nöjd efter första gången, känner att jag fick ut vad jag ville och att hon förstod och hjälpte mig med de svårigheter vi har.
 
Efter det blev det stora vårbadet för bilen (väääldigt välbehövligt) och grill på altanen. Nu verkar ju våren vara här på riktigt, vilket märks i dikeskanterna. Det var inte långt från att bli översvämning häromdagen.
 
Björn grävde en vårrabatt utanför växthuset igår, visst blev det fint?
 
Igår kom även Maria, John och Nina förbi och hälsade på en sväng. Vi var i stallet och körde in ett lass hö när de kom så det blev till att hälsa på hästarna först. Hamdir är tydligen stora favoriten, men Spirith är ganska ok han också :)
 
Väl hemma blev det fika i växthuset och sedan lite lek i den sista snöhögen.
 
På tal om lek så är det någon här hemma som inte riktigt förstår nyttan i att ta det lugnt. Han har fått följa med på mycket grejor i helgen, även om han inte får röra på sig så blir det ju en mental uttröttning i alla fall. Tror det kommer bli lite värre nu när vi måste jobba också...
 

Kommentera inlägget här :