Nedräkning påbörjad

Idag är det prick två månader kvar till vi åker, nu börjar det faktiskt kännas som att det inte är hela hösten kvar! Vilken härlig känsla att ha något att se fram emot nu när det börjar bli mörkare ute. Har varit tvungen att plocka fram reflexerna i veckan, nu hinner man inte ut och rida efter jobbet innan det börjar skymma. Och värre blir det efter nästa helg...
Idag däremot är det helg och jag behövde inte bekymra mig om mörkret, solen sken för fullt när jag var ute på förmiddagen. Vi tog en tur i skogen först och avslutade på banan, han var helt fantastiskt fin att rida idag! Vilken trav han fick till, jag kunde knappt sitta ned i sadeln! 
Inget bevis på det tyvärr, men från vår skogstur i trollskogen i alla fall. 
 
En liten reflektion jag gjorde igår: vad lätt det skulle vara att sätta ett samhälle ur spel. Universitetets internetleverantör hade problem igår så vi var utan internet hela förmiddagen. Man kunde ju knappt jobba! Jag hade lite labb att göra, men sen var planen att sitta vid datorn. Det går ju varken söka information, läsa artiklar eller beställa saker. Alla satt på förmiddagsfikat och beklagade sig över att de inte fick något gjort. Det slutade med att jag och Petra tog en promenad och diskuterade hur vi ska lägga upp projekt för två studenter som kommer och ska göra exjobb framöver. Vi är läskigt beroende av teknik alltså...

Kommentera inlägget här :