Katt - lussekatt!

Oj, här var det visst tomt. Trodde att jag uppdaterat för inte så länge sedan, men tji fick jag. Inte för att det händer så mycket intressant ändå. En rolig sak är i alla fall att Spirith var jättefin på hoppträningen förra veckan, vi är inne i en topp just nu så allt känns lekande lätt :) Träningarna nu fokuserar på styrka och lydnad så det är mycket travbommar, serier osv. Hade sett fram emot dagens träning jättemycket, men så fick jag för mig att springa lite för länge på löpbandet i måndags i fel skor, och vips så har jag jätteont i foten. Lagom klantigt, det gör ont på precis samma ställe som förra gången och då kunde jag inte springa på 1,5 år sen...
 
Roade mig istället med att baka lussekatter igår. Vi lät bullarna stå på den andra jäsningen medan vi satt i soffan och kollade på tv, det skulle vi inte gjort. Tyckte att jag stoppat in handduken under plåten såpass bra att det inte skulle gå att komma åt bullarna, men det hade det visst gjort. När jag väl kom ut och skulle stoppa in dem i ugnen var vi en väldigt mätt svartvit katt rikare och en lussekatt fattigare... Jaja, det enda som hände var att hon inte tjatade om mat resten av kvällen eller morgonen därpå. Nu är det full fart som vanligt. Nä, tacka vet jag hundar, de lyssnar i alla fall på vad man säger till dem att göra.
 
 
 

Kommentarer :

#1: Björn

Jaha. Så någon sa till Sasha att äta din kebabrulle?

skriven
#2: Lillsyrran

Hahaha hade samma kommentar som Björn 😉

Svar: Det var katten som fick henne att ta kebabrullen! Så - katter är inte att lita på!
Ida Eriksson

skriven

Kommentera inlägget här :