Sänggavel, labb och häst

Nu är vi äntligen klara med sänggaveln. Man tror att det ska gå på nolltid, men så kommer verkligheten mellan. Vi enades om en kompromiss i alla fall, så nu är dörren vitbetsad. Vilket jag faktiskt tror blir snyggast, då ser den fortfarande lite mer gammaldags ut och inte som vilken gavel som helst som man kan köpa från ikea. Jag som aldrig betsat förut tyckte att det var rätt svårt att få färgen hyfsat jämn och bra, men jag är faktiskt ganska nöjd med slutresultatet. Eventuellt ska vi sänka den lite, får se hur det blir med överkast på. Vilket vi inte lyckats införskaffa än, det får bli veckans uppdrag. Det behövs, katterna tycker att sängkanten är perfekt att vässa klorna i...
 
Annars då... Vi har studentlabbar den här veckan så söndagen ägnades åt att så ut celler. Fem grupper som skulle ha 25 brunnar per grupp, det blir en del att så ut. Dessutom hade schemaläggarna lite problem att planera så igår hade vi första labben 8-11 och andra 10-12. Ni kan ju tänka er hur kul det var under den överlappande tiden att vara två handledare på 20 osäkra, frågvisa studenter som gör olika saker på olika ställen. Lite rörigt är bara förnamnet.
 
I lördags var jag, Spirith och Sasha ute på en lite längre tur i skogen. Jättefin häst, glad hund och härligt väder, det är en energiboost som heter duga. På söndagen tänkte jag att vi skulle konditionsträna lite på ett fält nära stallet. Det är ju stenhårt i backen nu, men fältet ligger i träda och har långt gräs så lite lugn galopp tänkte jag att vi skulle klara av. Jo tjena, både hästen och hunden hade andra tankar. Fick mordhålla hästen för att det inte skulle gå i 120km/h, Sasha sprang runt som ett svart streck och så fort hon kom i närheten av Spirith så fick han en ursäkt att flyga i luften. Tror grannarna hade lite roligt åt mig... Men det är bara kul när man märker att djuren är pigga och glada :)
 
 

Kommentarer :

#1: kristina

så fint det blev!

skriven
#2: Ernst K.

Som att jag gjort det själv!

skriven

Kommentera inlägget här :