Ny klippmaskin

Jag fyndade en klippmaskin på blocket i början av veckan, min gamla gick ju sönder igen och jag orkade inte försöka få ordning på den en gång till. Bestämde mig för att kolla begagnatmarknaden då det finns en del prylnördar där ute och hittade en knappt använd batteridriven DeLaval för betydligt mindre än vad den kostar ny. Den fick visa vad den gick för med en gång, han har ju fått en utväxt med typ gles svinborstlikande päls, mest i huvudet och under magen, men även lite sporadiskt över resten av kroppen, jättevackert... Det var väldigt smidigt med en batteridriven maskin i alla fall, den är även lite tystare och lättare än den gamla vilket inte är helt fel. Det märktes att Sprith gillade den också, han stod mer eller mindre och gosade med den när jag klippte huvudet.
Direkt efter klippningen var det dags för veckans hoppträning. Den här gången fick vi rida på serier med galoppbommar mellan. Avstånden var väl tilltagna så det gällde att sätta en riktigt bra galopp i hästen för att nå fram. Sedan plockade hon bort bommarna och då skulle vi kunna rida på samma sätt som innan. Avslutningsvis fick vi hoppa en bana på ca 1m. Han var jättefin! Lyhörd, framåt och gjorde fina språng. En bra uppladdning inför helgens terrängträning! Jag är taggad som tusen, hoppas hästen är det också :) Med tanke på hur mycket energi det finns i den kroppen för tillfället så är chansen ganska stor ;)
 
 
Bilden gör inte pälsen rättvisa, det var betydligt värre än vad det ser ut ;)
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :