En dag kvar!

Nu börjar vi faktiskt få lite resfeber, så här dagen innan avfärd. Allt är (förhoppningsvis) packat och klart, passet ligger i alla fall överst i väskan och det är väl det enda som verkligen måste med. Helgen ägnades åt att fixa så allt är ordning till husvakten som ska bo här. Björn lagade punkan på snöslungan, vi fick tillbaks lilltraktorn från service så nu är plogbladet påkopplat och testkört. Jag är faktiskt lite besviken över att det inte kommit någon mer snö i veckan så jag fått testa lite mer ;) Men det funkade faktiskt riktigt bra, trots att det var 1,5 dm tung blötsnö vi plogade bort. Det enda vi gick bet på var framme vid huset, där fick han inte fäste i det tjocka lagret med grus.
 
Spirith har äntligen fått vinterdojjor på fötterna så det går att rida lite ordentligt igen. Det är verkligen skillnad, nu kan vi galoppera på blankis om vi skulle vilja utan att halka en centimeter. Det gjorde jag däremot när jag hade hoppat av i slutet av dagens ridtur och skulle gå hem sista biten. Det blev en riktigt härlig vurpa så kommer nog känna mig lite blåslagen imorgon.
 
Vet inte hur bra det syns, men det är verkligen isgata under snön. Kommer sakna den här utsikten när vi är borta, men förhoppningsvis får han ut och busa med sina hästvakter istället.
 
Björn fick äntligen sitt manus accepterat förra veckan! Efter att tidskriften gjort ordning det i sitt format får man ett proof som man ska läsa genom och godkänna. Normalt har man 48h på sig att göra det. Han var lite nervös att det skulle komma mitt under semestern, lagom när vi är iväg på någon utflykt, men han fick det faktiskt idag. Inte för att det egentligen platsade i tidsschemat, men bättre nu i alla fall :)
När han var klar med det så öppnade vi bubblet för att fira in semestern. Precis då messar Petra och frågar om jag fått några pengar. Vi har båda sökt från samma fond. Var såklart tvungen att in och kolla, och jodå - även jag fick lite. Så desto mer anledning att fira!
 

Kommentera inlägget här :