Hoppträning

Igår kunde vi äntligen vara med på hoppträning igen, den första på två månader! Tror att Sprith tyckte det var lika roligt som jag, han hoppade över travbommarna i början :) Vi fick hoppa hinder i serpentinbågar där fokus låg på att ha hästen på ytter med en mjuk ställning inåt för att kunna svänga och komma rakt på hindren. En väldigt nyttig övning där jag märker att jag har mycket svårare att få honom rättställd i vänstervarvet. Hem och öva!
 
Stackarn var rätt trött när vi var klara. Han stod och sov när jag skulle ta av tränset, orkade inte ens öppna munnen så jag kunde ta ut bettet ;)
 
Gammal bild men samma pose.
 
Jag har gett upp hoppet om att hinna vara klar till 1a maj, även om styrkan fortfarande finns där så har han tappat för mycket flås för att det ska vara schysst att tävla redan då. Nu är det Boxholm som gäller istället, den 13e. Sen blir det troligtvis två tävlingar under Kristi Himmelsfärdhelgen, dels Kinda den 25e och sedan vår hemmatävling där jag rider på söndagen, den 28e. Håll tummar och tår att vi får vara friska nu!
 

Kommentarer :

#1: Susanne

Åh va kul med tävling i mina hoods! Skriver upp i kalendern och är det bra väder så ska jag se till att komma och heja :-)

Svar: Jaaaa! Det tycker jag definitivt 😊 Måste ju få se på nytillskottet också ☺
Ida Eriksson

skriven

Kommentera inlägget här :