Nedräkning till påsk

Bara en vecka kvar till "påsklov", men vem räknar ned ;) Det ska bli skönt med några dagars extraledigt. Åsa disputerar på onsdag så vi tänkte faktiskt ta ledigt även på torsdagen.
 
Nu till helgen är det dags för årets första tävling, vi ska debutera LA:1 på lördag. Lite spännande, men han har känts jättefin hela våren och alla rörelser sitter som de ska. Det enda orosmomentet är väl om han spänner sig och inte går framåt ordentligt, men det är ett stort och ljust ridhus så vi hoppas att det inte ska vålla några problem. Vi startar halv fem på eftermiddagen, vilket jag inte är ett dugg van vid. Det blir en ordentlig sovmorgon, kommer inte att behöva lasta förrän framåt två på eftermiddagen. Lite trist för då försvinner hela dagen, det är ju inte så att jag kan hitta på så mycket annat ändå.
 
Efter måndagens dressyrpass. Jag var bara borta några sekunder och när jag kom tillbaks hittade jag honom här. Mange hade tydligen inte städat ur krubban ordentligt...
 
Helgen som var tillbringades till största delen utomhus. En hel del röj i trädgården, kapning och sågning av den sista torra veden och så stallet förstås. Hoppträning i lördags och en lite längre uteritt i söndags. SMHI hade ju lovat strålande sol hela helgen så vi hade planerat en riktig långtur, men nja, snålblåst och regn i luften gjorde att vi förkortade turen avsevärt. Pigga och glada var pållarna i alla fall, har nog aldrig varit med om så höga bakutsparkar som han gjorde då. Jag som tänkte att han skulle vara lite slö och ha träningsvärk från hoppträningen så jag tog hackamoret (dvs inget bett i munnen). BIG mistake! Får nog vänta med det igen tills han är lite sommarslö, det är ingen höjdare att varken kunna bromsa ordentligt eller hålla upp huvudet i bocksprången ;)
 
Jag smet tidigt från jobbet i torsdags för att hinna ut när det var ljust. Vilken energiboost!
 
Världens bästa hjälpreda vid vedklyvningen. Undrar hur många vedträn som ligger uppe i skogen nu...
 
Några som däremot inte varit lika pigga i helgen är katterna. I lördags morse var det full fart som vanligt på Tamra, hon attackgosade med både människor och hund. Alexa däremot låg kvar nere på soffan och rörde inte en fena ens när det vankades frukost. Hon piggnade på sig lite smått under dagen och var mer eller mindre som vanligt på söndagen. Då var det däremot Tamras tur att inte må så bra. Hennes höll i sig lite längre så Björn jobbade hemifrån i måndags för att ha koll på henne. Han kokade fisk och ris och försökte truga i henne, men nej, det ville hon inte veta av. Däremot gick torrfodret som jag ställde fram när jag kom hem ned utan problem. Stackars Björn, ingen idé att göra sig till där inte.
 
Morgonmys innan illamåendet började

Kommentera inlägget här :