Glad påsk!

Åsa disputerade ju som sagt i onsdags så då var det fullt upp med disputation på förmiddagen, ett sista ryck med planering av toastmasteri på eftermiddagen och sedan fest på kvällen. Festen var riktigt trevlig och Björn och övriga arbetskamrater hade lyckats få till ett jätteroligt spex, jag skrattade så jag fick ont i magen :-) Vi hade bokat hotell på natten eftersom ingen av oss var så sugen på att köra hem så torsdagen bestod av en slö morgon med hotellfrukost och sedan ännu mer slöeri hemma. På kvällen fick vi besök av Åsa och Pierre som var ungefär lika trötta, häng i soffan och läggdags kl nio var vad som passade oss bäst allihop ;-)
 
På fredag morgon satte de sig i bilen för att köra hem till Östersund medan vi lastade in hästen och åkte till Mantorps terrängbana. Snålblåst och duggregn...inte det roligaste vädret för årsdebuten men vi hade kul ändå! I alla fall jag, hästen och Sasha, stackars Björn frös nog mest. Kommentaren när vi var klara och jag stod och broddade av ena bakhoven samtidigt som hästen tyckte det var en bra idé att lägga en bajshög (utan att träffa mig som tur var); jag tycker nog mer om cykling, man blir inte skitig, slipper att frysa och det tar inte så lång tid. Haha, nä älskling, jag kommer nog aldrig få se dig på hästryggen mer än eventuellt någon enstaka gång framöver ;-) Men du är supersnäll som ställer upp och följer med! 
 
Det gick i alla fall jättebra att hoppa, tror att jag skrev i höstas att polletten verkar ha trillat ned och det stämmer definitivt fortfarande. Inga tveksamheter alls, han bjöd fint på varje hinder och bromssträckan var vid vissa tillfällen gaaanska lång... 
 
 
Idag stannade vi till på Sharpman på vägen till Motala. Jag skulle bara kolla ut storlek på en fälttävlanshjälm, men det slutatde med att jag köpte både hjälm och ett par nya vita ridbyxor (halva priset, det kan man ju inte motstå). Jag behövde faktiskt nya då de gamla är rätt så fläckiga, plus att de blivit lite säckiga vid knäna. Hjälmen känns som en bra investering, det är jättestor skillnad på den och min vanliga lättviktshjälm. Den gamla kommer inte heller att vara godkänd att tävla i nästa år då de infört nya hårdare krav. Vilket är jättebra, de gamla testerna kollade enbart fall rakt uppifrån och ned och hur ofta händer det när man rider? 
 

Kommentera inlägget här :