Student och lite annat smått och gott

Jag har sagt det förr och lär säga det igen, vad snabbt tiden går! Tolv arbetsdagar kvar innan semestern, tjohooo! Jag bytte om lite förra veckan så jobbade nationaldagen, men tog ledigt i fredags istället för att åka till Dalsland på kusin Hannas student. Stannade förbi mamma och pappa på vägen och passade på att umgås med dem en kväll innan de drog ned till Spanien där de firar 30-årig bröllpsdag. Om jag inte missminner mig så infaller den idag, grattis!!!
 
Jag och Sasha passade på att ta en långpromenad innan det var dags att åka vidare mot Dalsland. Ibland saknar man omgivningarna hemma...
 
Resan till studenten var lätt kaosartat med borttappad plånbok (lillebror), borttappad påse (moster) och spik i däcket med pyspunka på det (jag). Men men, det gick bra till slut och vi fick firat lillkusinen. Tycker inte det var längesedan jag hängde hemma hos dem på somrarna och var barnvakt, men med lite lätt huvudräkning kom jag fram till att min första sommar där måste ha varit för 17 år sedan...
 
Lillkusinen är inte så liten längre :)
 
Vi hann även med att hälsa på årets nytillskott, en liten blyg kille som tyckte de där tvåbenta var rätt läskiga
 
Hemma igen på lördag förmiddag och mötte upp Sara i stallet för en långtur med hästarna i solen. Sedan tog vi vägen förbi Svennebysjön på vägen hem för att svalka hundarna. Det såg sådär kul ut där efter branden förra helgen, men som tur var hade brandkåren fått koll på den i ett väldigt tidigt skede så det var inte så stort område som hade brunnit.

Kommentera inlägget här :