Marodör till häst

Igår när hästarna kom och mötte mig i hagen var det något som inte stämde...det tog ett tag innan det gick upp för mig att Mange inte hade sitt utetäcke på sig. Kollade inne i stallet om någon hade tagit av honom det, men nej, det fanns inte där. Nähä, bara att gå ut i hagen och leta. Mycket riktigt, väl synligt mitt ute i hagen låg det med trasiga maggjordar, men med både svanssnöre och bogspännen intakta och fortfarande fastspända. Kan någon berätta för mig hur hästen lyckas med konststycket att dra sönder båda gjordarna under magen, få in svansen under snöret och sedan lyckas dra täcket över halsen? Jag gissar att det var en marodör till som var ganska behjälplig. Som Sara sa; kan han inte lyckas ta sig ur hagen kan han ju åtminstone ta Mange ur täcket...
 
Helgen har varit relativt lugn. Vi hämtade hem lite ved i lördags då vi inte riktigt kommer klara oss på det som fanns när vi flyttade in. Det blev någon kubik till så nu hoppas vi att vi har så vi klarar oss. Dessutom har vi fått låna pappas vedlklyv så vi roade oss med den ett tag också.
Hjälpredan tar sista pinnen
 
Vi hade även besök av Björns föräldrar i söndags. Jag hrrmmm råkade kanske orsaka en kortslutning i elen när jag skulle skruva upp sista listen så vi fick hjälp att byta ut elkabeln. Så nu har vi färre lister uppsatta än innan helgen...vi som skulle vara klara med sovrummet nu.

Kommentera inlägget här :