Mellandagarna

Sashas operation gick bra, de tog bort hela klokapseln så nu är det bara pulpan kvar. Hon har haft bandage på sig tills igår vilket har funkat jättebra. När vi tog bort bandaget ville hon dock vara på det så det fick bli tratt på natten. Ingen höjdare alls, även om det gick bättre än förra gången hon opererades. Nu lugnade hon ned sig efter någon timme och sov faktiskt bara på mig halva natten ;) Jag bad att de skulle kolla en liten knöl, stor som ett risgryn, som hon haft där juvertumören satt. Det var en ny liten tumör så de plockade bort den också när hon ändå var sövd. Den är skickad på analys så vi får vänta ett par veckor på svar om den är godartad eller inte. Förra gången så upptäckte vi ju en massa knottror runt om tumören precis innan operationen som de också tog bort. Frågan är om det är en sådan som de missade ta bort då och som nu växt till sig. Den här gången var det ett väldigt litet ingrepp och hon verkar inte ha ont av det alls. Stackars försäkringsbolag, de har inte tjänat några pengar på mina djur i alla fall...
 
Den första lediga veckan av två är snart över och jag har roat mig med att börja ta bort sly i skogen. Som sagt, det går alltid att hitta på något. Det skulle gå betydligt fortare med en röjsåg istället för fogsvans (och pappa - jag kanske behöver en ny...eller två ;)) men jag får träning i alla fall, fy tusan vad man får upp pulsen av att såga och släpa grenar. Jag kanske har gjort 1/10 av ytan, men jag tror att jag är klar med den snårigaste delen så förhoppningsvis går resten relativt smidigt. Sen blir det för Björn att såga de lite större träden med motorsåg, men jag tycker redan att det blivit luftigare.
 

Kommentera inlägget här :