Klar!

Puh, nu är både presentation och opponering gjord på kursen och jag tror att jag har allt under kontroll till söndagens dressyrtävling. Vet inte om jag berättat att vi ska ha dressyrtävling i helgen? Det ska vi i alla fall och det är jag som har huvudansvaret. Men alla funktionärsposter är tillsatta, alla har förberett det de skulle förbereda så nu är det bara banbygge och sätta upp skyltar kvar, sen är vi redo att köra! Planen är att jag ska rida själv också om inget strular :-)
 
Min lilla häst har sprungit på väldigt bra i veckan i alla fall. Jag har fokuserat mycket på att få till framåtbjudningen och att han ska lyssna på mina hjälper och jag tycker verkligen att det har gett resultat.
 
Jag har funderat ett tag över varför min häst alltid kommer in lerig om fötterna när de andra är helt rena. Fick svaret häromdagen: han går i diket och äter nate. 
 
 
Vad händer i övrigt då? Vi hade besök av Björns familj plus Johns mamma i lördags eftermiddag. Lagom till att de skulle dra sig hörde Åsa och Johan av sig och undrade om vi ville komma dit på spelkväll, vilket vi inte var sena att tacka nej till :-)
 
 

Kommentera inlägget här :