Barnvaktande och hästtävling

Sitter i soffan och vilar ut mig efter dagens tävling. Det tar nästan mer på krafterna att anordna en tävling än att rida själv och jag gjorde både och...
Tävlingen flöt på riktigt bra i alla fall, folk verkade nöjda och vädret höll sig hyfsat :) Jag är nöjd med mina båda starter, tycker han skötte sig bra. Kanske att jag hade velat haft honom lite mer lösgjord, nu blev det ett par gånger som han stretade emot lite. Han blev som vanligt lite låg i formen stundtals, men han lyssnade bra och det var huvudsaken. Tyvärr tyckte inte domaren om oss jättemycket så det blev inga höjdarpoäng. Vilket är lite trist, det peppar ju mer om resultaten blir bättre också. Men så är det med bedömningssporter, olika domare fokuserar på olika saker. Vi får hoppas att domaren i Mantorp tycker om oss bättre :)
 
Tävling är ju inte det enda som hänt i helgen, vi har även varit barnvakter lördag till söndag medan Åsa och Johan åkt till Västervik för lite föräldrafritt :) Vi hämtade upp barnen hemma hos dem igår och åkte direkt ut till Björns kompis Axel för att hälsa på deras kamel. Eller zebra som Sonja sa. Häftiga djur det där, även om det dröjer tills hon är fem år innan det går att rida på henne.
 
 
Kamel för all del, men studsmattan var nog ändå roligast.
 
På vägen hem svängde vi förbi stallet för att ge hästarna mat och kolla så Spirith inte var alldeles för skitig inför tävlingen. Frågade om det var någon som ville rida och fick ett samstämmigt JA!
Så snabbt på med ett träns så fick de rida lite, först med mig och sedan själva. De fick prova på att båda starta, stanna och styra "själva". Sigge blev lite besviken när han inte fick hoppa upp en tredje gång, men accepterade min förklaring att Spirith var trött och blev nöjd när han fick leda in honom till stallet istället.
 
 
Stina hade några grannkompisar på besök så hela gänget lekte i gungorna ett bra tag. Därav de ledsna minerna för att han inte fick följa med till stallet när ni kom och hämtade dem idag mamma och pappa ;)
 
Idag kom de bort och hejade på mig på tävlingen (om ni kollar på filmen så hör ni världens bästa hejarklack när jag rider ;)) och fick rida lite efteråt. Sigge var mäkta stolt och visade alla som gick förbi att han visste hur man gjorde för att styra Spirith. Det gäller för en annan att se åt vilket håll han styr så jag kan leda åt det hållet också ;)

Kommentarer :

#1: Anonym

Så jättemycket tack för barnvakteriet! Gick visst så bra att en på jobbet trodde det var era barn ni hade med er på tävlingen!!

skriven

Kommentera inlägget här :