Ridfri höst :(

Någon infektion verkar det inte vara som tur är, men däremot hade det hunnit komma en hel del svallkött bara sedan igår. Jag ringde ut veterinären för säkerhets skull, hon tvättade rent ordentligt, satte på en specialkompress och lindade benet ordentligt för att försöka hämma svallköttsbildningen. Återbesök på torsdag för att byta bandaget och eventuellt mer drastiska åtgärder för svallköttet. Hon tyckte att såret såg fint ut i övrigt och att han inte alls var farligt svullen med tanke på storleken på såret. Men troligtvis kommer det dröja minst en månad innan sårkanterna växt ihop och kanske ända till årsskiftet innan jag kan börja rida.
 
Inte direkt de nyheter jag ville höra, men jag hade nog ändå förväntat mig något sådant med tanke på hur långsamt det gått hittills. Det får helt enkelt bli agilityfokus i höst istället. Och kanske öka min löpfrekvens lite, idag var första gången på en månad som jag satte på mig löparskorna. Jag tog mig faktiskt runt 6km utan större problem ändå, så det där med att vila sig i form kanske inte är så dumt ;) Sasha följde med också, skällandes och dragandes i kopplet den första kilometern, flämtandes och släpandes i kopplet den sista... Just det där att hålla ett jämnt tempo blir ganska jobbigt för lilla damen.
 
Dagens äckelbild
 
Det lilla bandaget 
 

Kommentera inlägget här :