Lördag

Typiskt, så fort man börjar tro att allt kommer gå utan komplikationer så kommer det ett bakslag. Igår var såret betydligt geggigare och med den omisskännliga lukten av bakterier i. Efter rådgivning med vet via telefon ändrade jag lite på bandaget så det suger upp mer vätska. Det var torrare idag, men han har svullnat upp mer i benet. Ska prata med veterinären igen imorgon och se om hon måste komma ut eller inte. Det märks att han har ont också nu när metacamkuren är avslutad. På ett sätt är det bra då han är mer försiktig när han rör på sig. Dessutom vill man inte ge antiinflammatoriskt för mycket eftersom det hämmar sårläkningen. Men samtidigt ska han inte ha för ont av det heller. Svår avvägning det där. 
 
Så här såg det ut idag, det är under hudfliken som det varar sig. 
 
I övrigt händer inte så mycket spännande. Jag har lyckats med min första mikroinjicering (dock bara färglösning än så länge), det är ta mig tusan inte lätt att träffa rätt. 
 
Fina firren 
 
Och min orkidé jag fick av Linda i inflyttningspresent för 1,5 år sedan har äntligen börjat blomma. Och det med besked :-)
 
Slutligen bjuder jag på en bild på Sasha och hennes favoritleksak. Jag undrar hur långt liv den där bollen har egentligen... 
 

Kommentera inlägget här :