Lappligan

Jag måste bara visa den här lappen som sitter på en dörr jag passerar då och då på jobbet, jag som älskar lappar tycker den är underbar. Om den inte funnits så hade jag aldrig funderat på vad som gömmer sig där bakom, men nu är man ju inte lite nyfiken. Funderar allvarligt på att gå dit en kväll och kolla ;)
 
Appropå lappar satte jag upp en i fikarummet häromveckan. Jag (och många med mig) har tröttnat på att det alltid stod ett berg med disk i diskhon, trots att vi på flera avdelningsmöten sagt att man diskar efter sig om maskinen är igång. Det är ingen kul syn för den som är fikaansvarig (och då även diskmaskinsansvarig) att mötas av på morgonen. Så jag satte upp en lapp där jag lite fint skrev att man gärna fick fråga mig om man inte vet hur en diskborste fungerar...men alla visste tydligen det eftersom ingen frågat och det har fungerat klockrent sedan dess :)
 
Till helgen är det planerat julgodistillverkning och pyssel. Förhoppningsvis hinner vi baka lite lussekatter också :) Jag tjuvstartade i veckan och gjorde hallon-lakritskolor, mest för att testa mitt lakritspulver jag köpte. Underbart gott, så nu ska det användas ordentligt!

Kommentera inlägget här :