En månad kvar till jul

Måndag igen och jag sitter och väntar på att veterinären ska ringa. Mer än två veckor fick han tyvärr inte hålla sig borta, nu är svallköttet tillbaks. Inte jättemycket dock, men det är lika bra att ta bort det. Min lilla förhoppning att det ska vara läkt innan jul börjar kännas mer och mer avlägset tyvärr :(
 
I lördags tillbringade jag större delen av dagen hemma hos Sara. Först en långpromenad med hundarna, följt av julpyssel och pizza tillsammans med ett par andra kompisar. Ett bra påhitt av Sara, även om jag nästan aldrig pysslar så tycker jag det är jättekul. De som haft mig tillsammans med sina barn har nog märkt att jag kan fastna i målarböcker och pärlplattor hur länge som helst... ;)
 
Jag tog det säkra före det osäkra och köpte ett kit, en manual med bilder som visar hur man gör steg för steg kändes som en lagom utmaning för en nybörjare. Slutresultatet blev inte fy skam om jag får säga det själv.
 
Igår var vi i Motala och firade Björns mamma som fyller år imorgon. Det bjöds på både mat, fika och tårta så vi behövde inte gå därifrån hungriga :) En av oss i alla fall, den andra var allt tvungen att äta lite pulled pork på kvällen ändå...den där magen verkar vara ett enda stort svart hål...
 
Eftersom jag inte vet när veterinären kommer ut så sitter jag hemma och jobbar idag. Vilket jag även gjorde en dag förra veckan, något som den tredje familjemedlemmen inte var sen att utnyttja.
 
 
Vi har även passat på att beställa en canvas då Björn fick ett gratiserbjudande så nu pryder Sashas bergsbestigning köksväggen :)
 
 

Kommentera inlägget här :