Tävling en vanlig onsdag

Jag tror att jag gjort min snabbaste tävlingsdag hittills. Åkte från stallet kvart över två, lastade ur igen kvart över fem. Tre timmar allt som allt, det måste vara rekord. Lilla hästen skötte sig alldeles utmärkt på tävlingsplatsen, ett måste när man åker själv. Jag hade planerat 40 minuters framridning, vilket visade sig vara lite för länge då han var riktigt fin redan från början. Addera sedan en djup framridningsbana och 25 gradig värme på det. Skrittade de sista 10 minutrarna och tänkte att jag kunde sätta tryck i honom på själva tävlingsbanan precis innan start.
 
Tyvärr sprack min plan då jag bara hann ett halvt varv där inne innan jag fick startsignal. Och det halva varvet ägnades åt att visa honom kortsidan som innehöll fönster in till cafeterian precis vid sargen, samt domare+sekreterare som gömde sig lite fint bakom cafeteriaväggen. Hela programmet blev lite segt när jag inte hann väcka upp honom innan, men inga större missar i övrigt. Jag är vädligt imponerad över att han inte alls var tittig, många hästar hade stora problem med domarkortsidan, samt en stor spegel som satt konstigt till mitt på långsidan. Vi skrapade ihop 61,7% och det får ändå anses vara klart godkänt. Hamnade tvåa utanför placering, vilket ger en sporre till framtida tävlingar, får jag bara lite mer tryck i honom så kommer vi snart klättra uppåt i resultatlistan.
 
Det är riktiga åsneöron som kommer fram när man knoppar manen
 
Protokollet. Inga bottennapp utan ganska jämnt rakt igenom. 7,5 poäng på den ökade skritten var inte fy skam.
 
 
Resultatlistan
 
 

Kommentera inlägget här :