I do, I do, I do, I do, I do

I lördags var det dags för Maria och Johns bröllop i Motala. Drygt sjuttio gäster dök upp varav en stor del från England och Australien. Dagen började med strålande solsken, dock varnade väderleksrapporten för åska och regn på eftermiddagen. Själva ceremonin var jättefin och hölls på både svenska och engelska. Jag har nog aldrig tidigare varit med om att löftena avgetts två gånger ;) Applåder efter kyss och vid utgång hör inte heller till vanligheterna. Regnet höll sig nästan borta, det kom en liten skur strax efter vi kommit ut ur kyrkan, men då passade de på att fotografera alla gäster ihop med brudparet framme vid altaret.
 
Efter fotografering och mingel traskade vi ner till hamnen och hotellet där mottagningen hölls. Och vilken mottagning det blev. Australiensare är liiite mer tjoiga och stimmiga än oss tillknäppta svenskar (och en aning mindre strukturerade ;)). Massor med tal av varierande längd, spex och sång. Stackars Björn hade fullt sjå att hålla ordning på allt och se till att de flesta var närvarande under talen. Det här med att sitta kvar mellan rätterna var inte så viktigt, folk försvann till baren och gick ut för att mingla/röka m.m. Men en riktigt trevlig fest som man sent kommer att glömma. Jättebra mat och fantastiskt god tårta dessutom :)
 
På söndag tog vi en tur ut till Varamon för en omgång minigolf. Björn satte standarden direkt med hole-in-one på de två första banorna. Jag spelade väl hyfsat, men hade inget att sätta emot honom som dessutom satte personligt rekord. Tur att det inte är jag som är tävlingsmänniskan i förhållandet...
 
Sedan åkte vi till svärföräldrarna där det bjöds på aussi-bbq. Fullt av folk i trädgården, massor med mat på grillarna och dryck av olika procenthalt på kylning, en alldeles perfekt avslutning på helgen. Behöver jag säga att jag däckade tidigt på kvällen...
 
Jag var inte jättebra på att fota, men vissa saker hamnade på bild i alla fall.
 
Mr and mrs Gillies
 
Minigolf på söndagen
 
Och titta vad jag hittade!!! Varamon är mitt nya favvoställe från och med nu :)
 
Kubb - en självklarhet vid grillfest
 
Elis var uppklädd dagen till ära. Få svenskar fattade budskapet, hos australiensarna gick det dock hem direkt. Dessutom blev det roliga specialeffekter av melonätandet ;)
 
 

Kommentarer :

#1: Spiken

Du glömde skriva att jag bara använde ett slag på sista hålet också!
Nej vars, hade jag haft en "normal" runda hade det varit rätt jämnt faktiskt. Risken finns att det blir jag som får bjuda på glass nästa gång.

skriven

Kommentera inlägget här :