Hopptävling i Kisa

Igår åkte jag och Sara till Kisa för att hoppa 90cm och 100cm. För vår del var det debut i 100cm, Sara och Mange gjorde sin andra start, de debuterade i Skogslotten för några veckor sedan. Vi hade ingen annan till hjälp, så vi fick grooma åt varandra bäst det gick. Kameran stoppades i handen på en funktionär i första klassen, då startade vi med fem ekipages mellanrum. I andra klassen red Sara avd A (vuxna hästar) och jag avd B (unghäst) så då hann vi både hjälpa varandra på framhoppningen och hålla i filmkameran själva. 
 
I första klassen märktes det faktiskt riktigt mycket att jag bara hoppat på små ridbanor det senaste, jag hade svårt att hitta en bra galopp. Det släppte dock efter några hinder och vi kom runt utan större bekymmer, några språng kom vi lite nära, men Spirith hann upp med framtassarna. Nolla och en bra känsla inför nästa klass.
 
 
Han var betydligt mer med på noterna då, han taggade till riktigt ordentligt och bjöd till och med på några (väldigt beskedliga) bocksprångsliknande krumbukter på framhoppningen. Banan bestod av åtta hinder, varav en kombination, vattenmatta, grindar, plank, blomlådor m.m. Han hoppade allt utan att tveka en sekund, kanonfina språng på varenda hinder, mitt leende gick från öra till öra när vi kom ut från banan ;)
 
 
Nu blir det samma klasser i Motala nästa helg, sedan har vi ingen hopptävling inplanerad förrän i augusti. Efter dressyrtävlingen den 22/6 får Spirith tre veckors sommarlov på betet medan jag, Björn och Sasha åker upp till Norrland och roar oss. På tal om sommarbete så har Sara och Mange flyttat till Karlsro över sommaren. Jättekul med ridsällskap, särskilt nu när Glaesir är skadad.
 
Lite bilder från tävlingen, ingen höjdarkvalité då det är screenshots från filmkameran

 
 
 
 
Glada hästar och ryttare
 
Kvällen avslutades sedan med after ride på Storans uteservering tillsammans med delar av tjejgänget. Årspremiär för mig, hoppas på många liknande kvällar i sommar:)
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :