Bilder från Norrland

Lite sent kanske, men nu äntligen kom jag ihåg att jag faktiskt lovade ett bildinlägg från Norrandsresan också. Det var inte lätt att välja så det blir en del att titta på ;)
 
Första natten, strax norr om Sandviken. Vi fick slå upp tältet vart vi ville så självklart valde vi precis vid vattnet.
 
Sasha fick en ny leksak till resan, en grymtande gris
 
Vi gjorde ett litet stopp vid havet dag 2.
 
Andra natten, Norrlands riviera ;)
 
Här någonstans bestämde sig Sasha för att hon inte ville sitta i bagaget. Så det var bara att stuva om packningen, köpa en bilsele och installera henne i baksätet istället.
 
Tredje natten, i ett regnigt Töre.
 
Framme i Jarhois
 
Vi tog en promenad ner till Torne älv på kvällen
 
Kengis fors i Torneälven
 
 
Mormors barndomshem
 
Gården
 
Sommarladugården, hit tog de kossorna på sommaren
 
Till Björns stora lycka fanns det roliga fåglar även i Norrland
 
Tjocka släkten. Tre av mammas kusiner, två av mina sysslingar, samt respektive till dem
 
Vägen mellan Pajala och Kiruna...
 
Woho! På väg!
 
 
 
Ladtjojaure
 
 
 
 
 
Tröttisar framme vid fjällstationen dag 2.
 
 
Måste ta en dusch, inte lukta usch!
 
Matlagning i storslagen natur
 
Utsikten från vår tältplats
 
På väg upp på Kebnekaise
 
Snö! Mitt i sommaren!?
 
 
 
Sista stigningen
 
Här har Sasha och Björn stannat, själv traskar jag vidare. Tittar man noga ser man en liten rosa prick - det är jag!
 
 
Bild från toppstugan
 
Skönt att ta igen sig lite innan nedfärden
 
Då går vi igen!
 
Det bästa på hela vandringen, glida i snön nedför backen
 
Trötta efter nästan elva timmars vandring
 
Den enda bilden från vår vandring tillbaks till Nikkaloukta, Sasha däckade direkt när vi kom fram
 
Storforsen utanför Arvidsjaur. Riktigt häftig!
 
 
Här kunde vi även passa på att bada i jättegrytorna, första riktiga badet på resan och det var riktigt riktigt varmt!
 
Sista anhalten på resan, Östersund hos Pierre och Åsa.
 
 

Kommentarer :

#1: Kristina

Oh, vad jag önskar att jag fick uppleva dom vyerna igen!

skriven
#2: Ida

Det är väl inget som säger att det är för sent än? Man behöver ju inte gå hela vägen upp :)

skriven

Kommentera inlägget här :