Städ, tjejmys och grottor

Den här helgen har varit en aktiv slapphelg. Fredagen spenderades först i stallet, Kristin lånade Mange och följde med ut på en ridtur och sedan passade jag på att rensa ur lite bland mina saker på skullen. En del ska säljas, annat åkte rakt i soptunnan. Bland annat min hjälm som jag hade när jag kraschade på en hoppträning förra våren. Jag landade på huvudet och fick ont i nacken, så jag har aldrig använt den efter det. Att bära ner saker från skullen är ingen höjdare (balansera på stege i smalt utrymme) så jag slängde ner allt rakt på stallgången. Men vad det tog emot att kasta ner hjälmen, även om jag visste att den var helt kaputt så känns det emot naturlagarna att skicka den rakt i betonggolvet. 
 
Efter den pärsen åkte vi hem, käkade lite mat och tittade på Frost. Björn var i Motala för att simma kanalsimmet så det blev en riktig tjejkväll. Sasha njöt för fulla muggar, även om snögubben och renen morrades ut för säkerthets skull... 
 
Lördagen bestod av en långtur på Spirith tillsammans med Sara och Mange (sista dagen innan de flyttar tillbaka till Åhs), städning av sadelkammaren och sedan ett pass på löpbandet följt av lite gym. Trötta och belåtna placerade vi oss sedan i soffan där vi stannade resten av kvällen. 
 
Idag blev det en heldagsutflykt till Trollegater med Linda, Kalle och Kristin. En massa krypande i grottor, trädkramning och korvgrillning gjorde det hela till en riktigt trevlig upplevelse :-)
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :