En helt vanlig torsdag

Jag satt och funderade ut en bra tävlingsplanering inför hösten. Tyvärr är det ganska skralt om hopptävlingar på lokal nivå, men ett par stycken ska jag lyckas ta mig ut på i alla fall även om jag får åka en bit. På dressyrfronten ser det betydligt bättre ut så där kan jag välja lite mer. Så här ser schemat ut än så länge, sedan får vi se om det tillkommer något i november. Det blir en hopp- och en dressyrtävling per månad som det ser ut nu.
 
 
Spirith har varit riktigt fin den här veckan. Jag har satsat på att rida dressyr ute i skogen - vilket visat sig vara en höjdare. Bra framåtbjudning och arbetsvilja, det tackar vi inte nej till! Igår satt jag och gjorde skänkelvikningar i galopp från ena sidan av vägen till andra, följt av en båge i förvänd galopp tillbaks - det gick super! Vi övade även på att rygga och jag lekte lite med öppna och sluta, han gjorde allt som att han aldrig gjort något annat :) Jag var så nöjd med passet att jag även anmälde oss till LA:1an i Norsholm om två veckor ;)
 
I måndags hann jag även med att rida Mange en sväng. Sara har varit sjuk så han hade vilat i några dagar, vilket definitivt märktes, allt var farligt! Det var som att rida min gamla ponny, han såg också spöken överallt. Man blir lite full i skratt när en brunn (som han gått förbi otaliga gånger) är betydligt läskigare än den stora traktor med ringvält som åker precis bredvid honom på åkern. Ibland blir man inte klok på dessa djur.
 
Här ser han sådär nöjd ut, men han tyckte faktiskt
att det var ganska kul att få komma ut och röra på sig
 
Igår passade vi på att åka ut till Tinnerö i det fina vädret och gå en promenad i skogen. Med betoning på i skogen. Efter att ha villat bort oss från leden under våra svampletarförsök (inte ett dugg lyckade och Sasha kom inte ihåg ett dugg hur man gjorde) så satte vi kurs mot vad vi trodde var vägen. Vilket det då självklart visade sig inte vara och vi fick tillbringa en bra stund i en riktigt snårskog. Men vi kom ut tillslut, och Sasha var nöjd över att ha fått röja runt som hon ville.
 
Innan snårskogen tog vid...
 
 

Kommentera inlägget här :