2013 vs 2014

Förkylningstider igen och jag är hemma från jobbet. Hört den förut? Jaja, man får tid över till att göra en massa onödiga saker, såsom att jämföra vårens framfart förra året med i år. Jag kom på den briljanta idén att plocka fram bilder ur fotoarkivet från (ungefär) samma datum.
 
Om vi börjar med januari. 2013 var lite kallare, mycket soligare och betydligt mindre blåsigt
19 januari 2013, efter en riktigt härlig (men fruktansvärt kall) ridtur.
 
19 januari 2014. Fy tusan vad kallt det var. Ostrategiska som vi var valde vi den grillplats där det kom åt att blåsa som mest. Den enda som inte brydde sig var Sasha. Så länge det fanns korv och pinnar var hon glad.
 
I början av februari hade vi högsommar! Eller ja, i alla fall jag och Kristin nere på Teneriffa... Här hemma låg fortfarande snön djup.
 
3 februari 2014. Solen tittade fram för första gången sedan i september (typ), snön smälte och man började hoppas på en tidig vår.
 
Den 20 mars 2013 var jag och Jippi på årets första (och enda) dressyrtävling. Då var det snålblåst, minusgrader och allmänt för j-vligt. Den absolut värsta tävlingen jag varit på sedan GP-ponnyn i Borås 2003 när det var 20 minusgrader. Efter den tävlingen svor jag på att aldrig mer åka på en tävling när det var vinter ute. Och det lyckades jag hålla fram tills nu. Behöver jag säga att det löftet förnyades med stor kraft...
 
Lite skillnad från den 22 mars i år när vi var på årets första pay and jump. Solen sken, jag kunde rida i bara tröja och vi satt ute på gräset och fikade efteråt. Precis som det ska vara :)
 
Och nu är vi inne i slutet av april. Blå himmel, fåglarna kvittrar och grannen sitter ute och solar i bikini. Bild tagen från balkongen idag. Själv håller jag mig inne, feber i solen är ingen höjdare...
 
Jämfört med förra året där de var tvugna att ställa in flera fälttävlan eftersom snön fortfarande låg kvar inne i skogen. Bild från 22 april förra året då Mantorp precis hade öppnat. Liiiite skillnad i färgnyans. Men kul hade vi likväl, inget fick Jippi att skina upp som att galoppera för fullt på terrängbanan - förutom mat då såklart...
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :