Helg! Eller nästan i alla fall...

Visst känns det som att hösten bara har flugit förbi? Ok, det är en månad kvar, men ändå. Vid det här laget brukar jag redan ha tröttnat på mörkret och regnet och börjat längta till sommaren igen, men så är inte fallet i år. Snart börjar dock årets tråkigaste månad så jag ska inte säga för mycket. Men för en gång skull är november fylld med massor av roliga saker: födelsedagsfest, finbesök av systeryster, Stockholmsresa och disputationsfest. Det här med lugna helger får vi ta i december istället.
 
Igår möttes jag, Sara och Susanne upp för lite after work på The Horse and Hound. Det var lika trevligt som vanligt. Jag måste erkänna att jag saknar att hänga med dem i stallet som vi gjorde innan jag flyttade till Karlsro. Men men, vi får försöka göra det bästa av det när vi faktiskt ses istället :) Och vi måste definitivt bli bättre på våra "taco thursdays" tjejer!

 
 
 
 
På jobbet flyter allt på i samma gamla vanliga lunk. Vi har fått ett nytt mikroskop som det var utbildning på i början av veckan. Det kan göra en hel del finurliga grejor så självklart var jag tvungen att testa det idag. Jag fick några grå hår innan jag lyckades klura ut helt hur det fungerade, men till slut så fick jag till det ok i alla fall.
 
 
 
 
Fluorescens-bild på en konstgjord hud. Vi tillverkar våra egna hudar som vi kan UV-stråla för att se skillnader mellan UVA och UVB. Tanken är att vi då kommer lite närmare sanningen vad som egentligen sker när vår hud utsätts för solens strålning jämfört med när vi bara tittar på encellslager.
 
Imorgon blir det till att gå upp tidigt för att åka till Stockholm. Jag ska möta upp Petra 05.30 utanför porten så ska vi ta sällskap till stationen. Hemma igen vid sjutiden på kvällen, så det blir en lagom lång dag...

 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :