Ny häst!

Jag sålde som sagt Jippi i onsdags, men behövde inte vara hästlös i mer än ett dygn. Dagen efter var det dags för favorit i repris när jag och Sofia lastade in hästen för att åka en ny sväng till Mantorp. Men denna gång med mig som köpare och inte säljare.
Eftersom Sofia hade lilla Heidi på 12 veckor med sig så var vi ute i god tid för att ha lite säkerhetsmarginal om något skulle inträffa. Men hon var den perfekta bebisen att ha med sig, hennes mat- och sovklocka var klockrent inställd. Hon sov hela vägen hemifrån till Mantorp, vaknade precis när vi kom fram och fick äta lite. Somnade lagom tills besiktningen började och vaknade igen precis när den var klar. På grund av detta hade vi en massa dötid att slå ihjäl i Mantorp innan besiktningen, vilket vi gjorde utan problem inne på travshoppen. Jag köpte ett par marinblå helskodda JW-byxor och nya ridhandskar. Vågade inte jinxa genom att köpa något till hästen ifall han inte skulle gå genom besiktningen.
 
 
Men jag hade inte behövt oroa mig, allt gick som det skulle och jag kan återigen titulera mig hästägare. Så nu är jag stolt ägare av en fyraåring valack, Bright Spirith, e Breitling TP - Iowa. Snygg att se på och riktigt rolig att rida!
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :