Hej då Jippi!

Jippi veterinärbesiktigades idag utan några som helst problem! Tydligen var det endast 1 av 10 av de lite äldre hästarna som klarar ett böjprov utan någon anmärkning alls och självklart hörde min lilla pärla dit. Hon fick mig dock att skämmas när vi skulle longera. Det var en bil som stod en bit ifrån som visst var väldigt spännande, så istället för att galoppera studsade hon fram jämfota och bytte hejvilt. Hon kan galoppera - jag lovar!!! Hon kunde inte hålla samma galopp mer än två steg i taget. Men när hon väl fått lattja av sig lite så galopperade hon på så fint så. Knashäst!
 
Efter att alla pappren var påskrivna, kaffet uppdrucket och hästen vattnad så var det dags för henne att kliva på transporten och åka iväg med nya ägaren. Hon kan numera titulera sig stockholmare. Det verkar vara ett kanonhem hon kommer till så jag tror nog att hon kommer få det jättebra. Men tusan vad sorligt det känns! Jag ångrar inte mitt beslut, men hon har, och kommer alltid att ha, en stor plats i mitt hjärta!
 
Hej då älskade häst! Hoppas att du gör din nya ägare lika lycklig som du gjort mig de här åren!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :