Då var julen över för den här gången

En vecka ledigt av två avverkad. Mycket har hunnits med även om vi inte varit så effektiva på morgonen precis. Får se till att ändra lite på det, nio är ingen bra tid att gå upp när man ska börja jobba sen.
Jag var hemma i Lidköping över julen, det var riktigt trevligt att träffa alla och vi hade ett väldigt lugnt och mysigt julfirande med alldeles för mycket mat, precis som det ska vara.
 
Årets tomte. Tomteluvan åkte av efter sisådär fem sekunder, sen såg han mer ut som en tjej i sitt lockiga hår och klänning.
 
Grå blixten fick sig en välbehövlig tvätt, 1,5 timme tog det att få rent den. Man får skylla sig själv när man tvättar bilen en gång var fjärde månad...
 
Djur är kul. Tur att de är tålmodiga. Båda hundarna och katten fick väldigt mycket uppmärksamhet, men alla tog det med ro.
 
 
På annandagen styrde vi kosan hemåt igen, men stannade i Motala på vägen för att umgås med Björns familj. Vi tog en tur till isstadion med Maria, John och Johns mamma för att åka lite skridskor. Det var nog minst tio år sedan jag stod på ett par skridskor senast, så i början kände jag mig verkligen som Bambi på hal is. Men det tog sig och efter ett tag började jag få lite koll på grejorna igen. Ännu bättre blev det när vi lyckades sno åt oss en bandyboll så man slapp spela med puck, det kommer jag nog aldrig att lära mig göra.
 
Hela gänget. Notera Björns snygga kläder. Vi försökte övertala honom att ta på sig överdragsbyxor, men han envisades med att se ut så här... Han erkände att det kanske inte var så snyggt när han fick se bilderna efteråt.
 
Börjar få koll på läget
 

Väl hemma igen har vardagen mest bestått av ridning, massa pusslande och ett besök till Tornby. Jag måste erkänna, jag är ingen mellandagsrea-person. Jag tycker inte om att trängas med folk, så är det bara!
 

Kommentera inlägget här :